KLIMATYZACJA

Czynnik R1234YF

Jako nieliczni wykonujemy naprawy i przeglądy systemów klimatyzacji na czynnik R1234YF (nowy gaz)

Klimatyzacja w naszych autach jest układem, który zapewnia nam komfort podróży w czasie upalnych dni oraz zapewnia bardzo szybkie odparowanie szyb.
Warto o nią zadbać,wykonując przeglądy przynajmniej raz do roku.
Niestety nie uchroni nas to od usterek układu klimatyzacji,
które pojawiają się najczęściej w formie rozszczelnienia.
Elementami ,które najczęściej ulegają uszkodzeniu są:

  • Oringi i uszczelki na połączeniach elementów układu klimatyzacji
  • Przewody klimatyzacji
  • Kondensery(chłodnice klimatyzacji)
  •  

Wykonujemy przegląd układu klimatyzacji na czynnik R134A i nowy gaz R1234YF obsługujemy również samochody Hybrydowe

Podczas przeglądu klimatyzacji wykonywane są następujące czynności:

  • Kontrola ciśnień w układzie klimatyzacji
  • Pomiar temperatury na kratkach nawiewu
  • Kontrola oraz uzupełnienie czynnika chłodzącego
  • Wymiana oleju w układzie klimatyzacji
  • Sprawność wentylatorów chłodnicy
  • Kontrola filtra kabinowego

   

Diagnostyka nieszczelności układu klimatyzacji

Pierwszą metodą wykrywania nieszczelności, jest tak zwana metoda ciśnieniowa. Polega ona na tym, że do układu klimatyzacji, wpuszczany jest azot pod odpowiednim ciśnieniem. Następnie obserwuję się przez około 20-40 min wskazania manometru. Jeśli ciśnienie przez ten czas jest stałe, układ jest szczleny. Jeśli zauważymy, że ciśnienie dość szybko spada a przy tym słychać syczenie to lokalizujemy to miejsce i aplikujemy odpowiedni preparat który w miejscu nieszczelności zaczyna się pienić.
Niestety metoda ta jest skuteczna w przypadku dużych nieszczelności.

Drugą metodą ,którą stosuję się gdy kontrolą ciśnieniową nie jesteśmy w stanie zlokalizować nieszczelności czynnika chłodniczego, jest aplikacja do układu barwnika UV. Barwnik ten aplikuje się przez złącze serwisowe, za pomocą stacji serwisowej lub specjalnym aplikatorem. Układ klimatyzacji napełniany jest czynnikem i olejem sprężarkowym.
Po tym procesie uruchmiamy auto i włączamy klimatyzację.
W tym czasie barwnik UV zaczyna krążyć  w układzie i wydostaje się w miejscu nieszczelnośći.Wykrywamy go za pomocą lampy która emituje światło UV, świecąc na wszystkie elementy układu klimatyzacji w komorze silnika.Niestety metoda ta jest skuteczna w przypadku dużych nieszczelności.

  • Naprawa klimatyzacji
  • Mobilny serwis klimatyzacji
  • Odgrzybianie klimatyzacji
  • Ozonowanie klimatyzacji samochodowej

 

Previous slide
Next slide